2013/01/29

Многоликият Истанбул - ароматите


Гледайки снимките от Египетския пазар на подправки в Истанбул, все се сещам за забавния диалог с един от обиграните търговци там. Наблюдавайки как зяпаме и снимаме, с очевиден надпис на челата "Туристи", този младеж гальовно хвана съпруга ми за ръката и с комично състрадание на развален английски го попита дали мога да готвя. Моят мъж с усмивка отговори, че мога. Последва същият въпрос, с едно окуражително: "Хайде, хайде кажи си истината!" и леко оглеждане на наскоро вталената снага на мъжа ми в областта на талията: "Май тя не се справя много добре, м?". Тук вече ние се превиваме от смях и започваме да пазаруваме подправки от него. На изпроводяк  продавачът ме черпи с локум и високо ми заявява: "Е, явно все пак си добра готвачка; що нещо накупи само", а през рамо шушне на мъжа ми, но така че и аз да го чуя: "Абе между нас да си остане, важното е, че тя си вярва!"







6 коментара:

  1. Хаха, Дина, разсмя ме;)
    Голяма работа са местните, ей, май те са измислили търговията;)
    Снимките, както обикновено, са прекрасни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оооо, Мъхче, не ми говори:) накрая вече не смеех да погледна някоя сергия, че веднага ти скачат и почват да те омайват. Аз съм малко темерут и това ме изнервя. Докато пък други хора ги кефи и си водят безкрайни диалози с търговците:)

      Изтриване
  2. Само се чудя,тези купчинки не преливат ли в един момент?Иначе изобилието си го бива-търговци са и това е...
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Силно се надявах да прелеят и то в посока моята чанта. Ама пусто солидни конструкции са си:)

      Изтриване
  3. Как искам да попадна на този пазар!!!
    В контекста на диалога с остроумния търговец-визията на съпруга ми ще е голям комплимен за мен...! Как ме разсмя!
    Благодаря ти!
    Чудни снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, пожелавам ти да отидеш в най-скоро време:) приготви си една торба с пари обаче, че цените не са никак приятелски:)
      То и моят съпруг доскоро беше с попрекалено загладен косъм, но от няколко месеца се вкара в добра форма. Тамън когато щях да отнеса комплимент за поддържането на неговата снага, вместо упрек:)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...